Regulamin
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI MEEVU
§1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz świadczenia za jego pomocą usług dostępu do usług i treści cyfrowych, w tym treści audiowizualnych w postaci kanałów telewizji linearnej lub treści VOD w ramach platformy MeeVu.
- Poniższe pojęcia użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
- Aplikacja – dedykowana do obsługi MeeVu aplikacja mobilna i aplikacja SmartTV, udostępniona pod nazwą MeeVu.
- Dostawca - dostawca usług objętych niniejszym Regulaminem, którym jest ASTA-NET S.A. z siedzibą w Pile (64-920), ul. Podgórna 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000534131, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 23.000.000,00 zł w całości pokryty, NIP: 764-00-01-839, REGON: 570010801.
- Serwis (MeeVu)- strona internetowa pod adresem: meevu.pl oraz platforma internetowa dostępna za pomocą Aplikacji umożliwiająca dostęp do usług lub treści cyfrowych objętych niniejszym regulaminem.
- Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu, w tym za pomocą Aplikacji.
- Cennik – opublikowany w Serwisie dokument, zawierający zestawienie opłat pobieranych za usługi świadczone w Serwisie.
- Kontakt z Dostawcą możliwy jest za pomocą następujących środków komunikacji:
- pocztą elektroniczną: kontakt@meevu.pl
- pocztą tradycyjną: ul. Podgórna 10, 64-920 Piła,
- Dostawca nie pobiera od Użytkownika opłat za korzystanie z wymienionych w ust. 3 środków komunikacji. Użytkownik ponosi wyłącznie koszty wynikające z obowiązującej go taryfy zgodnie z zawartymi przez niego umowami z dostawcami tych usług komunikacji.
- Składanie reklamacji, w tym adres przeznaczony do ich składania, regulują szczegółowo dalsze postanowienia niniejszego Regulaminu (§11).
§2 Zakres świadczonych usług
- Dostawca świadczy za pomocą Serwisu następujące rodzaje usług:
- dostęp i korzystanie z Serwisu – usługa świadczona drogą elektroniczną, umożliwiająca użytkownikowi korzystanie z Serwisu, w tym założenie i utrzymywanie konta użytkownika, przeglądanie udostępnionych treści oraz dokonywanie zamówień w zakresie usług audiowizualnych;
- dostęp do treści audiowizualnych – usługa polegająca na zapewnieniu dostępu do treści audiowizualnych udostępnianych w Serwisie, odpłatnie lub nieodpłatnie. Dostawca udostępnia następujące treści audiowizualne:
- Telewizja linearna – w postaci dostępu do transmisji kanałów TV określonych wybranym przez Użytkownika pakietem (telewizja linearna);
- VOD – w postaci dostępu „na żądanie” do wybranych treści audiowizualnych udostępnionych w tym celu przez Dostawcę.
- Usługi świadczone przez Dostawcę za pośrednictwem Serwisu nie obejmują transmisji danych w sieci telekomunikacyjnej, w tym dostępu do Internetu. Użytkownik we własnym zakresie zapewnienia sobie dostęp do internetu na potrzeby korzystania z usług.
- Usługa Telewizji linearnej świadczona jest w ramach pakietów. Poszczególne pakiety składają się z określonego zestawu kanałów telewizyjnych, do których Użytkownik otrzymuje dostęp po zakupie tego pakietu. Poszczególne pakiety oraz udostępnione w ich ramach kanały telewizyjne określa Cennik.
- W ramach pakietów Dostawca udostępnia:
- Kanały gwarantowane – są to kanały telewizyjne, które Dostawca zobowiązuje się dostarczać w ramach danego pakietu i których usunięcie lub zastąpienie innym kanałem telewizyjnym stanowi zmianę warunków umowy;
- Kanały niegwarantowane – są to kanały telewizyjne, których udostępniania Dostawca nie gwarantuje i których usunięcie lub zmiana na inne nie stanowi zmiany warunków umowy.
§3 Ograniczenia w korzystaniu z usług
- Usługi świadczone za pomocą Serwisu dostępne są:
- w zakresie dostępu i korzystania z Serwisu – bez ograniczeń terytorialnych,
- w zakresie dostępu do treści audiowizualnych – wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także w państwach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1128 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści.
- Dostawca weryfikuje państwo zamieszkania Użytkownika z wykorzystaniem maksymalnie dwóch z następujących informacji:
- szczegóły płatności, takie jak rachunek bankowy lub karta kredytowa bądź debetowa Użytkownika, wystawiona przez bank działający na terytorium Polski,
- adres pocztowy podany przez Użytkownika podczas rejestracji konta,
- oświadczenie Użytkownika potwierdzające jego adres zamieszkania,
- adres IP z którego uzyskiwane jest połączenie z Serwisem.
- Usługi audiowizualne dostępne w Serwisie mogą być wykorzystywane wyłącznie do użytku prywatnego. Dostawca nie dopuszcza korzystania z usług w celach związanych bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym w celu wyświetlania lub udostępniania treści w miejscach przeznaczonych do obsługiwania lub przebywania klientów (w szczególności w poczekalniach, restauracjach, pubach, hotelach lub innych podobnych miejscach), a także wyświetlania lub udostępniania treści osobom trzecim za opłatą.
- Dostęp do treści audiowizualnych obejmuje możliwość wyświetlania treści jednocześnie w ramach maksymalnie 2 (dwóch) streamów (Użytkownik może uruchomić jednocześnie nie więcej niż 2 (dwie) treści).
- Dostęp do treści audiowizualnych możliwy jest na urządzeniach Użytkownika zarejestrowanych w Serwisie. Dostawca nie wprowadza ograniczeń w zakresie liczby urządzeń, które Użytkownik może zarejestrować. Zastosowanie znajduje jednak limit 2 (dwóch) jednoczesnych streamów, który oznacza, że przy zarejestrowaniu więcej niż 2 (dwóch) urządzeń, usługi nie będą dostępne na wszystkich urządzeniach jednocześnie.
- W przypadku niektórych rodzajów treści audiowizualnych Dostawcy przysługuje prawo wdrożenia dodatkowych metod weryfikacji pełnoletności Użytkownika, w zakresie wymaganym powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Dotyczy to w szczególności dostępu do treści pornograficznych.
- W zakresie w jakim Serwis umożliwia udostępnianie przez Użytkownika własnych treści (np. współdzielenie plików lub umieszczanie własnych publikacji, w tym komentarzy), Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym naruszających prawa autorskie lub dobra osobiste osób trzecich.
§4 Techniczne aspekty dostępu do usług
- Korzystanie z usług jest możliwe za pomocą urządzenia, wyposażonego w ekran, umożliwiającego dostęp do internetu, przeglądanie stron internetowych i wyświetlanie treści audiowizualnych. Do urządzeń umożliwiających dostęp do usług należą w szczególności:
- komputery (stacjonarne lub osobiste), wyposażone w system operacyjny Windows lub MAC OS z zainstalowaną przeglądarką internetową,
- inne urządzenia przenośne typu smartphone lub tablet, wyposażone w system operacyjny Android lub iOS, z zainstalowaną przeglądarką internetową, umożliwiające dostęp do Internetu o przepustowości nie niższej niż 2 Mb/s.
- Dostęp do usługi jest możliwy za pomocą następującego oprogramowania:
- przeglądarki internetowej,
- dedykowanej Aplikacji.
- Korzystanie z usług za pomocą wybranej przeglądarki internetowej nie wymaga instalacji przez Użytkownika dodatkowych wtyczek. Wystarczające są w tym zakresie domyślnie zainstalowane elementy popularnych przeglądarek internetowych służące odtwarzaniu standardowych treści multimedialnych.
- Aplikacja jest dostępna na urządzenia mobilne z następującymi systemami operacyjnymi:
- Android;
- iOS.
- Aplikacja nie wprowadza do urządzenia Użytkownika oprogramowania lub danych niezwiązanych ze świadczoną usługą, w tym związanych z badaniem aktywności Użytkownika lub marketingiem usług podmiotów trzecich.
- Prawidłowe korzystanie z treści audiowizualnych udostępnianych w Serwisie może wymagać zainstalowania na urządzeniu Użytkownika dodatkowego oprogramowania lub rozszerzeń do przeglądarki związanych z kodowaniem i odtwarzaniem plików audio-video. Większość aktualnie stosowanych systemów operacyjnych posiada jednak domyślnie oprogramowanie tego typu.
- Treści dostępne w Serwisie udostępniane są w sposób zapewniający ich ochronę przed dalszym kopiowaniem. Użytkownik nie uzyskuje prawa pobrania treści na swoje urządzenie lub inny nośnik oraz odtwarzania tych treści poza Serwisem lub Aplikacją. Dostawca może zapewnić możliwość pobrania wybranych treści w celu ich odtwarzania bez połączenia z internetem, jednak dotyczy to wyłącznie pobrania w ramach funkcji dostępnych w Aplikacji.
- Dostęp do Serwisu świadczony jest w trybie ciągłym, 24 godziny na dobę, w każdym dniu. Dostawcy przysługuje jednak prawo do planowych przerw w funkcjonowaniu Serwisu, w tym przerw powodujących czasową niedostępność odpłatnych usług lub treści cyfrowych. Dostawca informuje Użytkownika o planowanych przerwach z wyprzedzeniem co najmniej 2 dni oraz dokłada starań, aby przerwy nie przekraczały jednorazowo 12 godzin (36 godzin w skali kwartału).
- Dostawca informuje Użytkownika o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Użytkownikowi przez czas:
- dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- zasadnie oczekiwany przez Użytkownika, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
- Jeżeli Użytkownik nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Dostawcę, Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował Użytkownika o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Dostawcę.
§5 Rejestracja konta Użytkownika
- Bez rejestracji Użytkownik może korzystać z Serwisu w ograniczonym zakresie. Dostęp bez rejestracji obejmuje przeglądanie ogólnodostępnych treści w zakresie oferty Dostawcy.
- Rejestracja konta Użytkownika jest wymagana do uzyskania pełnego dostępu do Serwisu, w tym w zakresie dostępu do treści audiowizualnych.
- W celu rejestracji konta, Użytkownik zobowiązany jest skorzystać z dedykowanego formularza oraz podać następujące dane:
- login,
- hasło,
- adres e-mail lub numeru telefonu .
- Proces rejestracji konta Użytkownika może się różnić, w zależności od tego, czy rejestracja jest dokonywana za pomocą Aplikacji czy przeglądarki internetowej. W celu skutecznej rejestracji Użytkownik zobowiązany jest stosować się do poleceń i wskazówek przekazywanych przez Dostawce w toku procesu.
- Rejestracja konta Użytkownika może wymagać dokonania weryfikacji podanych danych, w tym poprzez skorzystanie z linku weryfikacyjnego w wiadomości dostarczonej na podanych przez Użytkownika adres e-mail, podanie kodu potwierdzającego dostarczonego poprzez wiadomość SMS lub inne podobne narzędzia.
- Rejestracja konta Użytkownika nie wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłat przez Użytkownika.
§6 Opłaty
- Usługi dostępu do treści audiowizualnych w zakresie usług Telewizji linearnej świadczone są odpłatnie. Dostęp do poszczególnych kanałów TV zapewniany jest w ramach oferowanych przez Dostawcę pakietów. Zawartość poszczególnych pakietów oraz abonament na dostęp do nich określa Cennik, dostępny w Serwisie.
- Abonament za pakiety dostępu do treści audiowizualnych ma charakter okresowy i pobierany jest w okresach rozliczeniowych wynoszących 30 dni (Okres rozliczeniowy).
- Abonament pobierany jest z góry, za kolejny Okres rozliczeniowy, najpóźniej w ostatnim dniu Okresu rozliczeniowego poprzedzającego ten, za który należna jest opłata, a w przypadku pierwszego Okresu rozliczeniowego – przed rozpoczęciem korzystania z usługi.
- Płatność abonamentu za pakiety dostępu do treści audiowizualnych ma charakter subskrypcji. Płatności pobierane są automatycznie, w terminach określonych w ust. 3 powyżej, z przypisanej do konta Użytkownika karty kredytowej lub debetowej.
- Usługi dostępu do treści audiowizualnych w zakresie usług VOD mogą być udostępniane odpłatnie lub nieodpłatnie. Odpłatny dostęp do usług VOD może polegać na:
- oferowaniu pakietów zapewniających dostęp do określonych treści – w takim przypadku stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące płatności za pakiety Telewizji linearnej,
- umożliwieniu wykupienia dostępu do konkretnej treści w zamian za konkretną kwotę i na określony czas – w takim wypadku, Użytkownik uiszcza z góry płatność jednorazową wskazaną w ofercie dotyczącej dostępu do danej treści.
- Płatności dokonywane są przez zewnętrznego operatora płatności, zgodnie z informacją przekazaną podczas składania zamówienia.
- O ile inaczej nie wskazano w Cenniku, Dostawca nie pobiera za korzystanie z usług opłat początkowych lub aktywacyjnych.
- Dostawcy przysługuje prawo wprowadzenia bezpłatnych lub dostępnych za obniżoną opłatą okresów testowych. Warunki skorzystania z okresów testowych określa aktualny Cennik. O istnieniu i możliwości skorzystania z okresu testowego Dostawca informuje także Użytkownika przed złożeniem zamówienia na płatne usługi.
§7 Zawarcie umowy w zakresie odpłatnych usług
- Zawarcie umowy w zakresie odpłatnych usług jest możliwe tylko dla Użytkowników zarejestrowanych zgodnie z §5 regulaminu. Zawarcie umowy następuje w ramach poniższego procesu:
- wybór pakietu lub usługi przez Użytkownika,
- zapoznanie się z podsumowaniem zamówienia oraz złożenie wymaganych przez Dostawcę oświadczeń, w tym w zakresie akceptacji niniejszego Regulaminu,
- potwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- Umowa zostaje zawarta z momentem potwierdzenia zamówienia zgodnie z ust. 1 pkt c powyżej.
- Umowa w zakresie dostępu do usług Telewizji linearnej zawierana jest na czas nieokreślony. Minimalny czas trwania zobowiązania Użytkownika wynosi jeden Okres rozliczeniowy, tj. 30 dni.
- Umowa na płatne usługi VOD może być zawarta:
- na czas nieokreślony – w przypadku wyboru przez Użytkownika pakietu umożliwiającego dostęp do treści na podstawie abonamentu. W takim wypadku stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące pakietów dostępu do usług Telewizji linearnej;
- na czas określony – w przypadku zakupu przez Użytkownika dostępu do wybranej treści. Czas trwania umowy (równoznaczny z czasem udzielenia dostępu do danej treści) wynika z treści oferty oraz podsumowania zamówienia udostępnianego przez Dostawcę bezpośrednio przed jego potwierdzeniem przez Użytkownika.
- Dostawca udziela Użytkownikowi dostępu do treści niezwłocznie, najpóźniej w terminie 24 godzin od dokonania płatności.
- Dostawcy przysługuje prawo domowy zawarcia Umowy z ważnych przyczyn. Postanowienia §9 ust. 5 w zw. z §9 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
§8 Zmiana umowy
- Zmiana umowy może nastąpić:
- na wniosek Użytkownika – przy czym możliwość ta jest ograniczona do umowy w zakresie dostępu do Telewizji linearnej lub treści VOD udostępnianych w ramach pakietu (Dostawca nie umożliwia zmiany umowy w zakresie dostępu do treści VOD objętych płatnościami jednorazowymi),
- z inicjatywy Dostawcy – przy czym możliwość zmiany umowy przez Dostawcę nie dotyczy umów w zakresie, w jakim obejmują usługi opłacane płatnością jednorazową.
- Zmiana umowy na wniosek Użytkownika następuje poprzez złożenie zamówienia na inny pakiet usługi, z której Użytkownik aktualnie korzysta. Zamówienie takie może być złożone za pośrednictwem Serwisu, w tym poprzez Aplikację. Klient może zmienić pakiet na wyższy lub niższy, w zależności od dokonanego wyboru. Zmiana umowy staje się skuteczna od początku Okresu rozliczeniowego następującego po Okresie rozliczeniowym w którym dokonano zmiany.
- Zmiana umowy na wniosek Dostawcy, w zakresie usług nieodpłatnych lub jeżeli zmiana umowy ma charakter wyłącznie administracyjny, dotyczący funkcjonowania Serwisu lub nie wpływa na prawa i obowiązki Użytkowników w zakresie wykupionych przez nich usług odpłatnych, może być wprowadzona w przypadku:
- rozszerzenia przez Dostawcę zakresu świadczonych usług lub wprowadzenia dla dotychczas świadczonych usług: nowych funkcjonalności, udogodnień, rozszerzenia zawartości usług lub poprawy ich parametrów,
- udostępnienia usług kolejnym kategoriom Użytkowników,
- wprowadzenia nowych sposobów zawierania umów lub kanałów komunikacji z Użytkownikiem,
- obniżenia ceny za świadczone usługi.
- Zmiana umowy na wniosek Dostawcy, w sytuacjach innych niż określone w ust. 3 powyżej, może nastąpić w przypadku:
- gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa,
- zmiany interpretacji prawa dokonywanej przez sądy powszechne lub organy administracji publicznej, wpływającej na warunki świadczenia przez Dostawcę, w szczególności zmieniającej warunki:
- podlegania obciążeniom publiczno-prawnym,
- prowadzenia działalności w zakresie udostępniania usług lub treści cyfrowych, w tym rozpowszechniania kanałów telewizyjnych,
- nabywania licencji lub praw autorskich i praw pokrewnych, w tym do kanałów telewizyjnych;
- wydania aktów władczych (decyzji, rekomendacji, zaleceń, stanowisk, orzeczeń lub innych dokumentów przez organ regulacyjny, sąd lub inny uprawniony podmiot) wpływających bezpośrednio na działalność Dostawcy, w szczególności konkretyzujących lub nakładających na Dostawcę nowe obowiązki lub wpływających pośrednio na działalność Dostawcy poprzez wydanie aktu władczego wobec innego podmiotu, mogące wpływać na przyszłe obowiązki Dostawcy;
- zaprzestania świadczenia usług, jej elementu lub funkcjonalności, spowodowanego:
- niskim zainteresowaniem usługą, uniemożliwiającym jej utrzymanie na poziomie cenowym pokrywającym koszty świadczenia usługi; lub
- względami technicznymi, w szczególności w przypadku pojawienia się nowych lub rozwoju obecnych technologii świadczenia usług, uzasadniających zmiany w ofercie Dostawcy;
- zmiany warunków, ograniczenia lub utraty przez Dostawcę praw lub licencji do treści będących przedmiotem umowy,
- wystąpienia przypadku siły wyższej, w wyniku którego nie jest możliwe wykonanie umowy przez Dostawcę w dotychczasowym zakresie lub na dotychczasowych warunkach,
- zaprzestanie nadawania kanału telewizyjnego,
- wprowadzenie prawnego zakazu rozprowadzania kanału telewizyjnego lub treści (np. poprzez umieszczenie na liście związanej ze stosowaniem sankcji przewidzianych prawem krajowym lub międzynarodowym, bądź w ramach przepisów o ochronie porządku i bezpieczeństwa publicznego),
- wprowadzenia do oferty nowych kanałów telewizyjnych lub zapewnienia dostępności dodatkowych treści audiowizualnych,
- wzrostu kosztów świadczenia usług z powodu wystąpienia przynajmniej jednego z następujących zdarzeń:
- wzrostu wysokości płacy minimalnej;
-
-
- wzrostu poziomu wskaźników publikowanych przez GUS w postaci: inflacji (w skali rocznej), przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw;
- wzrostu cen towarów lub usług, z których Dostawca korzysta w celu dostarczenia usług objętych niniejszym Regulaminem, jak cen, energii, wody, gazu, usług bankowych, koszty nabycia praw lub licencji do utworów lub przedmiotów praw pokrewnych w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- zmiany polityki cenowej przez Dostawcę lub wprowadzenia nowej oferty, jeżeli zmiana obejmuje ogół użytkowników korzystających z danej usługi lub jej wariantu.
- Zmiana warunków umowy na mocy ust. 3 i 4 powyżej następuje w oparciu o poniższą procedurę:
- Dostawca informuje Użytkownika o planowanej zmianie warunków umowy z wyprzedzeniem co najmniej 30 dni przed wprowadzeniem zmian w życie. Dostawca może wskazać, że zmiana wchodzi w życie wraz z początkiem jednego z kolejnych Okresów rozliczeniowych następujących po okresie 30 dni wskazanym w zdaniu pierwszym. W informacji powyższej Dostawca wskazuje również, że w braku zgody na planowane zmiany, Użytkownik może wypowiedzieć umowę do dnia ich wejścia w życie.
- Dostawca informacje o planowanych zmianach w Serwisie oraz Aplikacji.
- W przypadku braku wypowiedzenia umowy przez Użytkownika, przed terminem wejścia zmian w życie, umowa obowiązuje dalej na warunkach uwzględniających proponowane zmiany.
-
- W przypadku, gdy Użytkownik rozwiązał umowę z powodu braku zgody na zmianę jej warunków przez Dostawcę, w przypadkach określonych w ust. 4 powyżej (czyli z wyłączeniem zmian wyłącznie administracyjnych, nie wpływających na warunki świadczenia odpłatnych usług zakupionych przez Użytkownika), a umowa uległa w związku z tym rozwiązaniu w trakcie Okresu rozliczeniowego, Dostawca zwraca Użytkownikowi proporcjonalną część opłaty za niewykorzystaną część Okresu rozliczeniowego.
- Za zmianę warunków umowy nie uważa się:
- zmiany sposobu prezentacji kanałów telewizyjnych w ramach usługi Telewizji linearnej lub technicznych aspektów ich dostarczania, która nie powoduje zmiany zakresu kanałów udostępnianych Użytkownikowi, a także nie uniemożliwia odbioru kanałów przez Użytkownika w całości lub w części (zmiana sposobu kodowania, zmiana układu programów, zmiana pasm nadawania itp.),
- zapewnienia bez dodatkowych opłat dodatkowych kanałów, w tym na okresy testowe lub promocyjne, przy czym Dostawca oznacza w sposób wyraźny w swojej ofercie kanały dostępne tymczasowo (na okres testowy lub promocyjny);
- wycofania lub zmiany Kanału niegwarantowanego, w tym wycofania lub zmiany kanału udostępnionego na okres testowy lub promocyjny.
§9 Zawieszenie świadczenia usług i rozwiązanie umowy
- Dostawcy przysługuje prawo zawieszenia świadczenia usług w przypadku:
- naruszenia obowiązku korzystania z usług w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą Użytkownika (§3 ust. 3 Regulaminu),
- naruszenia zakazu umieszczania w Serwisie treści bezprawnych (§3 ust. 6 Regulaminu),
- korzystania z usług w sposób stanowiący czyn zabroniony lub w inny sposób naruszający przepisy powszechnie obowiązującego prawa,
- podania przez Użytkownika nieprawdziwych danych osobowych lub złożenia nieprawdziwego oświadczenia w przedmiocie państwa zamieszkania,
- podejmowania działań mających na celu przełamanie zabezpieczeń przed pobieraniem lub kopiowaniem udostępnianych w Serwisie treści cyfrowych (wbrew postanowieniom §4 ust. 7 regulaminu) lub działań mających na celu obejście blokad terytorialnych dostępu do treści, w tym stosowanie oprogramowania lub innych rozwiązań w zakresie podmieniania rzeczywistego adresu IP z którego następuje korzystanie z Serwisu,
- braku skutecznego uiszczenia abonamentu za kolejny Okres rozliczeniowy, w tym z powodu braku środków na rachunku bakowym lub rachunku karty kredytowej, bądź upływu ważności lub zablokowania karty płatniczej (zgodnie z §6 ust. 3 Regulaminu).
- Zawieszenie świadczenia usług oznacza w szczególności utratę dostępu do odpłatnych usług, w tym odpłatnych treści audiowizualnych w zakresie Telewizji linearnej lub odpłatnych treści VOD. Dostawca, w przypadku zawieszenia dokonanego z powodu braku płatności (ust. 1 pkt f. powyżej), pozostawia Użytkownikowi możliwość korzystania z nieodpłatnych funkcji Serwisu.
- Przed zawieszeniem usług na podstawie ust. 1 pkt a.- e. powyżej, Dostawca wezwie Użytkownika do zaniechania naruszeń, wyznaczając mu w tym celu dodatkowy termin wynoszący co najmniej 3 dni. Zawieszenie świadczenia usług przed wezwaniem jest jednak możliwe, jeżeli będzie to konieczne do zapobieżenia dokonaniu czynu zabronionego lub ze względu na ochronę Dostawcy lub osób trzecich przed szkodą, bądź jeżeli będzie to wynikało z ograniczeń licencyjnych nałożonych na Dostawcę.
- Dostawcy przysługuje prawo jednostronnego rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku nieusunięcia przez Użytkownika przyczyn zawieszenia usługi w terminie 1 miesiąca.
- Każdej ze stron przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem na koniec bieżącego Okresu rozliczeniowego. Rozwiązanie umowy przez Dostawcę Użytkownikowi będącemu konsumentem wymaga podania ważnej przyczyny, którą może być:
- naruszanie przez Użytkownika przepisów prawa lub warunków umowy, w tym określonych w ust. 1 powyżej,
- utrata uprawnień licencyjnych Dostawcy do dalszego rozprowadzania treści objętych umową,
- brak możliwości technicznych świadczenia usługi lub dostarczania treści na warunkach zgodnych z umową,
- rezygnacja przez Dostawcę z dalszego świadczenia części lub całości usług (także udostępniania części lub całości treści cyfrowych) objętych umową.
- Użytkownik dokonuje rozwiązania umowy poprzez:
- rezygnację z wybranego pakietu dostępu do treści audiowizualnych – w przypadku zamiaru rozwiązania umowy w zakresie dostępu do odpłatnych treści audiowizualnych w Serwisie,
- usunięcie konta Użytkownika – w przypadku zamiaru rozwiązania umowy w zakresie wszelkich usług świadczonych w Serwisie.
- Dostawca dokonuje rozwiązania umowy lub informuje o zawieszeniu usług poprzez oświadczenie złożone Użytkownikowi co najmniej w formie dokumentowej, w tym przez pocztę elektroniczną, na adres e-mail przypisany do zarejestrowanego konta Użytkownika.
- Usunięcie konta Użytkownika skutkuje utratą dostępu do usług świadczonych w Serwisie, niezależnie od tego kiedy kończy się aktualny okres rozliczeniowy. Dostawca zaleca zatem nie usuwać konta Użytkownika jeżeli Użytkownik zamierza wykorzystać opłacony Okres rozliczeniowy do końca jego obowiązywania.
- Dostawca ma prawo usunięcia nieaktywnego konta Użytkownika. Przez konto nieaktywne rozumie się takie konto, na które nie dokonano logowania przez okres co najmniej 24 miesięcy. Kontem nieaktywnym nie jest jednak konto posiadające wykupioną i opłacaną usługę dostępu do treści audiowizualnych.
- Zawieszenie świadczenia usług lub rozwiązanie umowy przez Dostawcę nie powoduje obowiązku zwrotu proporcjonalnej części opłaty za niewykorzystany czas korzystania z usług (dostępu do treści), jeżeli zawieszenie lub rozwiązanie umowy nastąpiło z winy Użytkownika, z przyczyn wskazanych w ust. 1 pkt a. oraz pkt c.– e. powyżej.
§10 Odpowiedzialność Dostawcy
- Dostawca zobowiązany jest dostarczyć Użytkownikowi usługę lub treści cyfrowe zgodne z umową.
- Naruszenie obowiązku określonego w ust. 1 powyżej wiąże się z przewidzianą przez prawo odpowiedzialnością, w tym:
- odpowiedzialnością odszkodowawczą Dostawcy związaną z niewykonaniem lub nienależyty wykonaniem umowy (zgodnie z art. 471 i nast. Kodeksu Cywilnego, przy czym zgodność usługi lub treści cyfrowej z umową ocenia się na podstawie art. 43k ustawy o prawach konsumenta, a granice czasowe tej odpowiedzialności określa art. 43l ustawy o prawach konsumenta),
- obowiązkiem Dostawcy doprowadzenia usługi lub treści cyfrowej do zgodności z umową (zgodnie z art. 43m ustawy o prawach konsumenta),
- obowiązkiem Dostawcy dostarczenia usługi lub treści cyfrowej w dodatkowo uzgodnionym terminie (zgodnie z art. 43j ustawy o prawach konsumenta),
- prawem Użytkownika do odstąpienia od umowy w przypadku niedostarczenia usługi lub treści cyfrowej w przypadkach określonych w przepisach prawa (zgodnie z art. 43j ustawy o prawach konsumenta),
- prawem Użytkownika do żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy na zasadach określonych w art. 43n ustawy o prawach konsumenta,
- obowiązkiem rozpatrzenia reklamacji w ustawowym terminie 14 dni.
- Dostawca nie udziela innych niż wymienione wyżej gwarancji oraz nie świadczy usług posprzedażnych.
- Dostawca nie odpowiada ze brak możliwości prawidłowego korzystania przez Użytkownika z Serwisu, w zakresie w jakim wynika to z jakości usługi dostępu do internetu, z której korzysta Użytkownik. Jeżeli Dostawca jest jednocześnie dla Użytkownika dostawcą usługi dostępu do internetu, odpowiedzialność Dostawcy z tego tytułu oraz zasady składania reklamacji reguluje odrębna umowa o świadczenie usługi dostępu do internetu.
- Użytkownik będący konsumentem może skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów związanych z umową. Szczegółowe informacje w tym zakresie są udostępniane na stronie internetowej: http://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowej możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej Unii Europejskiej ODR. Platforma ta znajduje się pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§11 Reklamacje
- Użytkownikowi przysługuje prawo składania reklamacji w przypadku, gdy jego zdaniem Dostawca nie wykonuje lub nienależycie wykonuje umowę.
- Reklamacje składa się pocztą elektroniczną na adres: kontakt@meevu,pl.
- W reklamacji należy podać co najmniej:
- login Użytkownika,
- opis problemu,
- żądania Użytkownika związane z zaistniałym problemem.
- Dostawca udziela odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną, na adres z którego została wysłana reklamacja.
- Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania uważa się za uznanie reklamacji. W przypadku gdy udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie nie będzie możliwe z powodu niespełniania przez reklamację minimalnych wymogów określonych w ust. 3 powyżej, Dostawca wezwie w tym terminie Użytkownika do uzupełnienia reklamacji.
§12 Odstąpienie od umowy
W związku z charakterem usług świadczonych w Serwisie, Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy w zakresie w jakim Dostawca rozpoczął świadczenie usługi, w tym zapewnił dostęp do odpłatnych treści, po wyrażeniu przez Użytkownika zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed terminem 14 dni od dnia zawarcia umowy. Dostawca informuje Użytkownika o powyższym skutku, w toku składania zamówienia, zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa.
§13 Przepisy końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Zasady przetwarzania danych osobowych Użytkownika w ramach korzystania z Serwisu lub Aplikacji, określa Polityki prywatności dostępna pod adresem: Polityka Prywatności.
- Użytkownikowi nie przysługuje prawo dokonania cesji umowy na rzecz osoby trzeciej.
- W przypadku korzystania z Serwisu Użytkownik powinien mieć na uwadze ogólne zasady bezpieczeństwa związane z korzystaniem z dostępu do sieci internet. O podstawowych zasadach w tym zakresie można dowiedzieć się za pośrednictwem zweryfikowanych stron instytucji rządowych, w tym:
- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych: https://uodo.gov.pl/pl/138/2634,
- NASK: https://nask.pl/aktualnosci/.